jag behöver inte bli sur, men...

jag ska hälsa på min syster sista helgen i mars, lyssna på Säkert! och ta igen all systertid som vi missar eftersom vi bor så långt ifrån varandra. hur som helst fick jag biljetten till Säkert! redan när jag fyllde år i början av februari och köpte tågbiljett på en gång. som ni kanske vet så måste man typ pröjsa femtio spänn extra för att ha en reservera plats på tåget nu för tiden och det tyckte jag att jag var värd, en egen plats liksom. förra veckan fick jag ett mail där det stod att sj bytt tåg på min resa och att platsnumreringen ej stämmer överens med din bokning, fri sittning i respektive klass. och detta innebär ju att de i princip snott 100 kronor av mig så jag har spenderat en timma i telefonkö för att få tillbaka dessa riksdaler, vilket jag inte fick. för jag måste tydligen åka med tåget innan jag kan reklamera biljetten. har inte stört mig varken på sl eller sj under vintern, då jag tkr att det är naturligt att snö gör att bussar och tåg blir försenade - vi bor liksom i sverige och några månader om året drabbas vi av något som vi kallar vinter, vilket kan resultera i snöoväder och ibland extrem kyla. inga konstigheter alls att körningar ställs in. men det är fan inte OK att sno 100 spänn av någon och inte vara villig att betala tillbaka dem. idioter.
heh, ursäkta bilden brudar men ungefär så konstiga som vi ser ut på den - ungefär så sur är jag nu.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0