16.33

smaksatte min yoghurt med frysta hallon, blåbär och björnbär som tinat en timma i köket tillsammans med lite pressad lime, honung och ingefära. blev hur gott som helst och det smakade s.o.m.m.a.r.
det är den där alla hjärtans dag idag. när jag satt på bussen hem funderade jag över om jag ska tillåta mig själv att känna lite ångest över att jag är singel och inte kommer få varken choklad eller blommor av någon speciell idag men beslutade mig för att det verkade onödigt, för jag trivs faktiskt på egen hand. det diskuterades också livligt om denna uppmärksammade dag är onödig eller inte. jag tycket nog det och håller med Elin "varför ska man uppmärksamma någon extra mycket en speciell dag?" och då kan man ju säga att i sådana fall är firandet av födelsedagar onödigt. kanske, men det som stör mig mest är nog att alla hjärtans dag i princip skapats av
affärer - för att de vill tjäna extra pengar. och det stör mig, lite som julhetsen stör mig. men jag förkastar inte de glada som firar denna dag, för den är söt. söt men onödig, precis som lördagsgodiset på lördagar.
så nu mina fina vänner och underbara familj, grattis på alla hjärtans dag!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0