att vara på sin vakt

Kom precis hem från en lång lång skoldag och hungern river i mig. Min mamma är en typisk matmor och när hon ska iväg står det oftast mat på spisen till oss andra. Så även idag till min stora lycka. Öppnar kastrullen och finner en röd soppa. Jag älskar soppa, för det mesta. Men eftersom att filosofilektionen fortfarande surrade i min hjärna och Kants teorier om förnuft kändes relevant litade jag på magkänslan som sade "vad du än gör, ät inte av den där soppan. den ser giftig ut. din mamma har tröttnat på att ta hand om dig så hon ska giftmörda dig!!!" Slängde på locket, satte igång ugnen och sitter nu med varmamackor och te på köksbordet. Tackar överlevnadsinstingten för detta. Nu gäller det att köpa en bra julklapp till modern min så hon inte gör ännu ett försök!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0