Mitt liv som hyllbabian

Hej, som bekant är mitt namn Alexandra Händel men kallas Sanna. Jag går mitt sista år på samhällsprogrammet, Rodengymnasiet Norrtälje, tränar min häst, umgås med mina vänner och jobbar för ett plockföretag som heter MRC Stockholm. Det vill säga, jag är en studerande hyllbabian som tycker om människor.

När jag satt på knä bland inlagda rödbetor och saltgurka hittade jag något fantastiskt; nämligen färdigkokt, skalad och till och med tärnad potatis på galsburk. Tänk vad skönt att slippa skala, koka och skära sin potatis i bitar. Det enda du behöver göra är att värma på dem i mikron och äta dem själv. Så ergonomiskt tänkt Euroshopper. Min fråga i allt detta svammel är då - är dessa konserverade små gulvita knölar aptitliga? Jag får nog fundera på detta länge, tills någon annan som smakat denna culinariska upplevelse på burk. För jag tänker då inte ens öppna locket, räcker gott och väl att plocka upp dem!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0