kritik av det rena förnuftet

Jag börjar få panik inför min egna inställning till kommande filosofiprov. Eftersom att alla som ska göra detta prov verkar helspända och nervösa får jag bilden av att provet kommer att vara omöjligt att klara av, att det är fruktansvärt svårt. Ja, jag tycker att det är både knepigt och tråkigt. Men samtidigt intalar jag mig själv att läraren i ämnet i fråga sällan bryter sina invanda mönster, att hon alltid delar ut instuderingsfrågor och att proven baseras på dem, det vill säga; har du koll på frågorna har du koll på provet. Min teori må vara naiv men jag väljer att lita till den och be herr Kant att ta på sig jackan och gå hem nu. För jag har fan koll på både instuderingsfrågor och kritiken!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0